ميلودى شــــــــــات
تعالوا نهييس Ezlb9t
ميلودى شــــــــــات
تعالوا نهييس Ezlb9t
ميلودى شــــــــــات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالرئيسية  ميلـودى شـاتميلـودى شـات  الهـاتف المحمول (الموبـايـل)الهـاتف المحمول (الموبـايـل)  مركز رفعمركز رفع  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  التسجيل السريعالتسجيل السريع  دخولدخول  
تم تغيير رابط الموقع الى
wWw.MelodyHD.Com
الرجاء في المرة القادمة الدخول منه سيتم تحويلك الان تلقائياً

تعالوا نهييس

كاتب الموضوعرسالة
mak

mak

ذكر الابراج : العذراء
المزاج : عال العال

تعالوا نهييس Empty
مُساهمةموضوع: تعالوا نهييس   تعالوا نهييس Icon_minitimeالخميس 20 أغسطس 2009, 9:13 am

اولا انا مش محضر للموضوع ولا اي حاجه انا عايز اكتب وخلاص بس عايز اكتب حاجات بفكر فيها وعايزكم كمان تقروها
وتشاركوني فيها , احنا معظمنا شباب يعني لسه متعقدناش من الدنيا في منا اللي فاكر ان همه كبير اوي
وفيه اللي فاكر انه اقل الناس , وفيا منا اللي فاكر انه اذكي الناس و وفي منا اللي فاكر انها احلي الناس
كل واحد فينا شايف حياته انها حياه غريبه عجيبه وساعات بتكون عاديه ممله
كل واحد شايف الدنيا من زاويه, في اللي شايفها دنيا غداره والحوارات اللي بنشوف السواقين معلقينها دي , وناس تانيه شاايفه ان الدنيا دي حلوه زي سمير صبري لما بيقول سكر حلوه الدنيا سكر
شكسبير كمان شايف ان الدنيا مسرح كبير كل واحد ليه دور فيه , بس تصدقوا انا شايفها فيلم قبل ما اعرف ان شكسبير قال كده , والله بجد
شايف ان الدنيا فيلم كبير يعني بدل عنينا دي اساسا متركبه شاشه يو اس بي ومتسجل عليها اللي بنشوفه واساسا مفيش
حاجه حوالينا , وكل واحد بطل في قصته او في فيلمه بمعني اصح
يعني مثلا انا في حياتي انا اللي بقوم بدور البطوله بس ساعات بكون دور مهم في حيات ناس تانيه وساعات بكون دور ثانوي مع ناس تانيه , ساعات بكون محبوب ومعشوق الجماهير
وساعات تاني بكون منبوذ مثلا او مضطهد
وعشان اوضح الفكره اكتر انا شايف الدنيا وشايف انا الاحداث ليا صاحبي انتيمي او صحبتي انتيمتي انا بكون في حياتها ممثل دور تاني بس بما يوازي البطل
وبرده هي كده انا شايفها قريبه مني في الفيلم اوي وفي ناس هما شايفني انا بطل في حياتهم وانا شايفهم ناس كومبارس
بس في النهايه كل واحد ليه دوور مهم حتي ولو كان كومبارس
يعني مثلا شوفوا احنا من كم سنه كنا عاملين ايه كنا مع مين ودلوقتي احنا عاملين ايه ومع مين
ياتري احنا زي ماحنا وياتري الناس اللي معانا هما هما
اكيد لاء كل واحد في فيلمك او فيلمي ليه دور بيعلمنا حاجه ويفهمنا حاجه في اللي بيديك شمعه لما بتكون في ظلمه وفي اللي بيغرس جواك سكينه وفيه اللي بيعرفك حاجه لو مكنتش اتعلمتها مكنتش هاتبقي في الحياه الافضل اللي انتي وصلتلها
انا مش عارف بقول ايه بس انا بكتب اللي في دماغي حتي هاقراه لما اخلصه
ساعات وده كتيييير بنقابل ناس بنصاحبهم ونحبهم ونتخيل ان الحياه هاتبقي معاهم طول العمر ومع مرور الوقت بننساهم او هما بينسونا
ولو هما اللي سابونا بنشيل في قلبنا ونقول بقي انا يتعمل فيا كده لاء حاسب .. ولو
احنا اللي سبناهم هانقول ده زهق او ملل اساسا ده شخص تيت ونشتم وبتاع
بجد قابلت ناس حياتهم حزينه هي بتتغير ومسيرها هاتتغير بس للاسف هما مش بيسرعوا في التغييير
بيندبوا حظهم والحركات بتاعت المغني المغمور مصطفي شامل دي
المهم
ليه بجد مش نبص للدنيا بنظره مبعديه شويه Laughing

نبص ان الناس دي راحت بس جت ناس تانيه مكانهم , نبص احنا اتعلمنا ايه ونبص احنا استفدنا ايه منهم نخلي مخنا اوسع من كده كلنا عارفين ان اي حزن بياخد وقت وهايعدي كام مره قولنا ان الانسان ده مقدرش اعيش من غيره بس بنعيش عادي
كل واحد مننا بيكون ليه غالي وعزيز وحبيب وقريب كان متخيل انه بجد مش هايقدر يكمل حياته بس فعلا والحقيقه الحياه بتمشي
ممكن نحزن عليهم فتره والفتره تطول بس احنا عارفين اننا هاننساهم في يوم من الايام عشان الفيلم اللي احنا عايشين فيه مدته من عمر الانسان يعني هايخلص لما الانسان يموت
وساعتها هانكون ذكري عند ناس تانين وممكن يعيشوا علي ذكرانا وناثر فيهم اوي
انا مش عارف بقول ايه بس انا بعتبره تهيييس
بجد لازم نشوف الحياه من ناحيه اوسع عشان لو هجرنا حبيب او فقدنا غالي هانضيع وقت كتير من حياتنا علي بكاء وحزن بجد مش هايرجعه يبقي الصح اننا نبص لحالنا
نبص لحياتنا, نشوف ايه اللي نقصنا ونكمله , نشوف ايه الميزه اللي فينا ونهتم بيها ونحاول اننا نفضل كلنا مميزين
مش معني كده اننا مش نزعل علي حد راح بس مش زعله ينسينا حياتنا اللي بتعدي واحنا مش واخدين بالنا
ياريت تكونوا فهمتوه حاجه وبجد انا مش عارف انا كتبت ده ليه بس بجد اللي عايز يهيس معايا يقول رايه ويطلع اللي جواه اي حاجه مش مهم الاسلوب والركاكه في التعبير
بس طلعوا اللي جواكم اخرجوا من البيبان الحر الضيقه علي راي الكينج منير
وللناس اللي مش بتحب تتكلم عن اللي جواها انا اكتر انسان في الدنيا كده بس اعتبر نفسك ادام نفسك يمكن تكون زي بطل او شيء مهم في حيات ناس تانيه يتاثروا بيييييك ويفكروا بطريقتك
يلا بقي زهقققققققققققت من الكتابه
mak

mak

ذكر الابراج : العذراء
المزاج : عال العال

تعالوا نهييس Empty
مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نهييس   تعالوا نهييس Icon_minitimeالخميس 20 أغسطس 2009, 9:14 am

كل سنه وانتم طيبين كلكم انا نسيت ان رمضان خلاص يارب اهدينا كلنا وحققلنا كل اللي بنحلم بيه
????
زائر

تعالوا نهييس Empty
مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نهييس   تعالوا نهييس Icon_minitimeالإثنين 08 فبراير 2010, 2:12 pm

تسلم ايدك
????
زائر

تعالوا نهييس Empty
مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نهييس   تعالوا نهييس Icon_minitimeالأربعاء 31 مارس 2010, 1:41 pm

تسلم ايدك

تعالوا نهييس
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» البنات بتحسدنا تعالوا و شوفوا !!!!
» لعبه البطيخه فى وجهه الاعضاء تعالوا نشوف !!!!
» محشيش يكتب قصيده لحبيبته تعالوا نشوف قالها ايه !!!
» يحصل ايو لو رمزى الغبى بتاعرجل و ست ستات يدرب مصر تعالوا شوفوا يحصل ايه !!!